maandag 2 maart 2015

Vegamakkelijk sporten!

FF een shake na het sporten!
Kort geleden deed ik een body pump les met twee van mijn vriendinnen. De eerste keer wel te verstaan. De instructeur ons opzweepte met lovende woorden over een geweldige kont die klaargestoomd moest worden voor de zomer en mijn twee mee (fanatiek) sportende vriendinnen deden direct aan 'herstel' middels een heuse proteïne shake. Ik kon nog een banaantje oppeuzelen... 

Wist niet echt wat ik moest en kon nemen na zo een enorm uitputtende work-out. Miste ik dan toch weer wat als veganist? Toen ik thuiskwam ging ik daarom direct op zoek naar 'vegan friendly' proteïne shakes. Waren die er überhaupt wel? Eurekaaaaa! Ja, die zijn er! Waaronder:

Nature's Garden Soya Protein in de varianten naturel, aardbei en chocola! En Nature's Garden Spirulina in variant aardbei. Allen zijn dit uitstekende vervangers voor andere proteïne shakes die sporters gebruiken!

De Tuinen heeft zelf ook nog een proteïne poeder die je zou kunnen gebruiken als veganistische sporter en daarnaast deed ik nog een geweldige ontdekking; wie wist dat Hemp een hoogwaardige vorm van proteïne is?-dacht dat je dit alleen kon oproken!- Bij de Tuinen kan je terecht voor de Hemp proteine poeders van Braham & Murray, maar je zou ook een minder 'gemalen' hemp product kunnen gebruiken zoals Linwoods.

Linwoods heeft een hoogwaardige gemalen hemp met vlies, die erg lekker is door soja yoghurt en -melk! Toevallig kwam ik achter het bestaan van Linwoods middels een bezoekje aan de huishoudbeurs (al struikelend over de trolly's). Het is echt goed te doen en erg lekker door een smoothie (ik maak ze dagelijks zelf), met sojamelk en je havermout en noten en je soyayoghurt. Jammieeeee!


Daarnaast heeft Hemp ook nog alle aminozuren, dosis ijzer, magnesium en...Omega 3, 6 en 9!!!!

Voor mij als beginnende veganist dus een extra boost om te weten dat ik helemaal niks mis als ik naar de sportschool ga. Genoeg opties dus om als Vegan sporter helemaal volledig los te gaan tijdens je les met een overactieve instructeur die jou op wilt breken voor je zomerkont. Sportze dus!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten