donderdag 5 maart 2015

Dophert review

OMG! Voor een beginnende Veganist een geweldige ontdekking in eigen buurt. Na Dophert verschillende keren voorbij te hebben gelopen ging ik twee weken geleden voorzichtig naar binnen. Dophert is een volledig (ja volledig!!!) veganistisch tentje in het gezellige Spaarndammerbuurt waar je als veganist niet hoeft te letten op de ingredienten. Geweldig dus!

Het tentje zelf ziet er gezellie uit (zo kleurrijk) en ze verkopen verschillende producten. Het menu is gevarieerd en elke week is er een nieuwe wekelijkse afhaalmaaltijd (verrassend!). Een reden dus om de website goed in de gaten te houden.

De eerste keer nam ik een stukje carrot cake en de peanut butter chocolat cake mee. Ik heb deze binnen een mum opgepeuzeld en mijn vingers erbij afgelikt. Deze cakes horen bij het vaste menu, en er zijn ook heerlijke cupcakes waar je uit kunt kiezen als je zin hebt in wat super zoets!

Twee weken terug nam ik een eerste wekelijkse afhaalmaaltijd mee: een gratin. Wat een heerlijk gerecht was dat. Om blij van te worden. Vier lagen (zoete aardappel, gewone aardappel en nog meer heerlijks) met een soort cream laag dat proefte naar truffel, met heerlijke - citroengras (?) geglaceerde spruitjes. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Vandaar dat ik vorige week ook heel graag de lasagne wilde proberen van vorige week: helaaaaas...'uitverkocht'. Gisteren heb ik weer een poging gewaagd. Een curry op het menu en omdat de matcha cupcake er heerlijk uitzagen, nam ik daar ook een van mee (omgevallen in mijn fietsmandje!). Weer kon ik er enorm van genieten.

Ik ben dan ook super enthousiast en blij met zo een tentje in Amsterdam. En heb je eens zin om eens heerlijk culinair te genieten dan kan je ook elke eerste dinsdag van de maand genieten van een heus 3-gangen diner voor 25 euros! Dus zeker ook leuk om eens je (niet-veganistische) vrienden mee naartoe te nemen.

Heb je een feestje? Dan kunnen ze ook zorgen voor de catering. En als het net zo lekker is als wat ik tot nu toe heb geproefd dan is het feestje qua voedsel al een hit!

Bravoo Dophert: een DOPE tent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten